Savaitės meniu

Savaitės meniu planavimas pradedantiesiems: Ką reikia žinoti, Kaip sėkmingai įgyvendinti ir Ko nedaryti?

meniu_planavimas_1

Žmonėms, niekada gyvenime neplanuojantiems ką jie valgo, savaitės meniu planavimas gali atrodyti, kaip neįveikiama užduotis. Juk reikia susiplanuoti VISĄ SAVAITĘ! Tai skamba labai baugiai. Padėkite visus savaitei atrinktus receptus, visus nupirktus produktus, visas pagamintas vakarienes priešais naujoką ant stalo ir jis bus pritrenktas, kiek daug darbo jūs įdėjote į visą tai. Tačiau tiesa yra tokia, kad įvaldę šį procesą, jūs tam skirsite maksimum 2-3 valandas per savaitę. Įsivaizduokite – 2 valandos darbo ir jokio galvos skausmo visą savaitę.

Taip pat skaitykite: Savaitės meniu planavimas: 10 pagrindinių planavimo klaidų ir kaip jų išvengti

Savaitės meniu planavimas yra neatsiejama mano gyvenimo dalis jau daugiau negu metus. Per tą laiką aš susikūriau paprastą, tačiau efektyvią planavimo sistemą ir išskyriau tris pagrindinius žingsnius:

  1. Išsirink patiekalus
  2. Apsipirk pagal sąrašą
  3. Pasidaryk paruoštukus

Šie žingsniai gali atrodyti gana akivaizdūs (o jie tokie ir yra), tačiau kiekviename iš jų yra kitų smulkių žingsnelių, kuriuos būtina atlikti.

Aš labai tikiuosi, kad šis tekstas jums padės sukurti jūsų asmeninį planą, bei visada būti pasiruošus tiksliai atsakyti į amžinąjį klausimą – o kas šiandien vakarienei?

meniu_planavimas_5

Bet pradžiai – Kas yra meniu planavimas?

Prieš pradedant gilintis į detales, įsitikinkime, kad mes vienodai suprantame, kas visgi yra tas meniu planavimas.

Šiais laikais daugiau žmonių trimituoja apie tai, kaip savaitės meniu planavimas gali pakeisti jūsų gyvenimą, negu apie tai, kaip tą padaryti. Todėl jeigu norite, kad meniu planavimas išspręstų jūsų problemas, pirmiausiai jūs turite pritaikyti jį savo poreikiams (tai reiškia, kad jūs turite labai aiškiai žinoti kas tai yra) ir kartu suteikti sau laisvės eksperimentuoti, kol surasite sistemą, kuri dirbs būtent jums.

Kodėl verta daryti savaitės meniu planą:

  • Amžinasis klausimas – kas šiandien vakarienei, planuojant savaitės meniu iškyla tik vieną kartą per savaitę, o ne kiekvieną dieną, kaip anksčiau.
  • Taip pat apsipirkimas tampa daug paprastesnis, nes parduotuvėje jums teks apsilankyti irgi tik vieną kartą. O tai savo ruožtu sutaupo labai daug pinigų (pavyzdžiui mano išlaidos parduotuvėje savaitei dviem asmenims yra maždaug 30 Eur. Tačiau tai yra visų metų darbas, todėl pradžioje jūs išleisite gal kiek daugiau).
  • Planuojant savo menių yra žymiai lengviau maitintis sveikiau. Jūs VISADA žinosite, ką jūs valgysite šiandien, todėl jums nereikės kiekvieną kartą po darbo, būnant alkanam, užsukti į parduotuvę ir prisipirkti nesveikų perdirbtų produktų ar pusfabrikačių.
  • Ir kas svarbiausiai, planuojantis meniu, aš jaučiuosi psichologiškai stipresnis. Jaučiu, kaip laikau gyvenimo vadžias savo rankose, valgau tai ką noriu valgyti ir nepriimu spontaniškų sprendimų.

Griaunam mitus:

  • Savaitės meniu, tai didžiulė užrašų ir receptų knyga:

Rašykite viską į savo darbaknygę. Rašykite ant paprasčiausio popieriais lapo, kurį galima pritvirtinti prie šaldytuvo. Rašykite ant baltos lentos, kurią pakabinsite virtuvėje. Tiesiog padarykite taip, kad šis lapas visada būtų prieš jūsų akis.

  • Savaitės meniu skirtas tik didelėms šeimoms:

Meniu planavimas skirtas kiekvienam. Tiesiog priklausomai nuo žmonių skaičiaus reikia įdėti truputėlį daugiau darbo.

  • Savaitės meniu yra brangus malonumas:

Patikėkite manimi, jūs sutaupysite daugybę pinigų. Prižadu!

  • Į savaites meniu reikia įdėti daug darbo:

Tik pradžioje reikia įdėti kiek daugiau pastangų, o kai įvaldysite visą procesą, jūs tiesiog plauksite pasroviui.

  • Savaitės meniu yra nelankstus dalykas:

Čia yra daugybė vietos eksperimentams.

meniu_planavimas_3

Pradedam: Ko jums reikės?

Pirmasis dalykas, kuri reikia padaryti, tai atsakyti sau į paprastą klausimą: kodėl jūs šituo susidomėjote ir kodėl norite pradėti planuotis savo valgį?

  • Ar jūs ieškote įvairovės?
  • Ar jūs norite sutaupyti pinigų?
  • Ar jūs norite sveikiau maitintis?
  • Ar jūs norite sumažinti savo maisto atliekas?
  • Ar jūs norite būti pasiruošę atsakyti į amžinąjį jūsų vaikų ar partnerio klausimą – kas šiandien vakarienei?

Perdegimas čia yra dažnas dalykas, todėl jeigu esate pradedantysis pasirinkite tik du ar tris svarbiausius variantus ir laikykitės jų.

Kitas žingsnis – Labai atsargiai rinkitės patiekalus

Patiekalų pasirinkimas, mano manymu, yra pats svarbiausias žingsnis savaitės meniu planavime. Čia geriausiai išryškėja priežastys kodėl jūs tai darote ir ar jums pavyks tai ar ne. Jūs negalite tiesiog išsirinkti krūvą bet kokių patiekalų ir tikėtis geriausio. Štai keletas rekomendacijų, kaip reikėtų atsirinkti patiekalus ir receptus.

Pradėkite penktadienį: iš savo patirties pasakysiu, kad geriausiai pradėti planuotis būtent penktadienį, apsipirkti šeštadienio ryte arba šeštadienio vakare (kai mažiau žmonių parduotuvėje) ir tada skirti vieną ar porą valandų sekmadienį pasidaryti paruoštukus. Tačiau jūs turite visišką laisvę susikurti savo rutiną, kada ir ką darysite, o kada ruošitės.

Nuspręskite kiek patiekalų reikia suplanuoti ir kokia jų paskirtis

Pasižiūrėkite į savo kalendorių artimiausiai savaitei ir nuspręskite, kiek kartu artėjančią savaitę jūs valgysite namie. 5 kartai yra pats optimaliausias variantas, nors kai kuri pradžioje pasirenka 3 – 4 kartus. Kodėl  5 kartai? Nes ne kasdien norisi gaminti, kartais kažkas lieka nuo vakar, kartais neturime laiko, o kartais tiesiog vakarieniaujame mieste ar užsisakom picą į namus. Toliau kitas klausimas. Tomis dienomis, kai jūs vakarieniausite namie, jūs tai darysite vienas? Gal su partneriu ar su visa šeima? Ar jūs valgysite vėlai, o gal neturėsite laiko pasigaminti rytojaus pietus ir jums reikės gamintis dvigubą ar trigubą porciją? Kiekviena tokia smulkmena turi didelės įtakos gerai planavimui.

Kur rasti patiekalų receptus

Mano bloge 🙂 Taip pat žurnalai, kulinarinės knygos, googlas, kiti receptų tinklalapiai, Pinterestas, Facebookas, Instagramas. Pamatėte patiekalą, kuris jūs sudomino, iškart pasižymite jį, išsaugote. Vėliau, kai planuojatės meniu savaitei, dar kartą persižiūrite viską.

Dar 3 auksinės taisyklės kaip pasirinkti tinkamą patiekalą

  • Rinkitės patiekalus, kuriuos jūs mokate gaminti + vienas naujas receptas.

Tegul jūsų savaitės menių pagrindą sudaro patiekalai, kuriuos jūs žinote ir, kuriuos mėgsta jūsų šeima. O tada kas savaitę pridėkite po vieną ar du naujus patiekalus.

  • Rinkitės patiekalus vadovaudamiesi atsargomis, kuriuos turite.

Pasidarykite savo šaldytuvo ir šaldiklio inventorizaciją. Visada žinokite, kas yra jūsų spintelėse – tai sumažins jūsų maisto atliekas. Taip pat sutaupys daug pinigų.

  • Gaminkite tik tokį maistą, kokį norite valgyti.

Gali šiek tiek užtrukti, kol jūs atrasite patiekalus, kurie jums labiausiai patinka ir, kuriuos nekantraujate valgyti kiekvieną savaitę. Todėl negaminkite to, ką valgysite susiraukę ar vien dėl to, kad kažkaip reikia sunaudoti močiutės atsiųstas cukinijas.

meniu_planavimas_4

Kaip teisingai sudaryti pirkinių sąrašą:

Ok, jūs jau turite patiekalų sąrašą. Šaunuoliai! O dabar pagalvokite, ko gi jums reikia norint juos pasigaminti? Aš rekomenduoju daryti taip. Pirmiausiai pasidaryti reikiamų ingredientų sąrašą, o tada pasidaryti sąrašą, ką jums reikės nusipirkti parduotuvėje.

Pasidarykite reikiamų ingredientų sąrašą:

Tai nėra sąrašas produktų, kuriuos jums reikės nusipirkti. Tai sąrašas, kuris padės pasidaryti jūsų virtuvės inventorizaciją. Pradėkite nuo kiekvieno jūsų patiekalo kurį jūs gaminsite ateinančią savaitę recepto. Ant lapo išsirašykite visus ingredientus, kurių jums prireiks. Tada eikite per savo virtuvę ir iš sudaryto sąrašo išbraukite viską, ką jau turite. Štai dabar jūs turite tikslų sąrašą, kurį galite paversti maisto produktų sąrašu.

Patarimas: jei jūs išsirinksite savaites patiekalus vadovaujantis produktais, kurie jau yra jūsų šaldytuve ar spintelėse, jūs galėsite sutaupyti daugiau pinigų.

Pasidarykite maisto produktų sąrašą: žinoma, dabar jau galėtumėte pasiimti jūsų paruoštą sąrašą ir nusipirkti viską ko jums reikia. Bet vis dar yra geresnis būdas. Pirmiausiai, perrašykite visus ingredientus suskirstydami juos į atitinkamas kategorijas: vaisiai, daržovės, prieskoniai, konservuoti produktai, šaldyti produktai ir pan. Tai leis jums sutaupyti nervų ir laiko apsipirkinėjant. Ženkite žingsnį į priekį ir suskirstykite šias kategorijas pagal eiliškumą, kokiais skyriais eisite per parduotuvę. Pavyzdžiui, tam, kad šaldyti produktai neištirptų, šaldytų produktų skyrių palikite pabaigai ir panašiai.

Sekmadienio paruoštukai:

Jūs išsirinkote patiekalus, sudarėte pirkinių sąrašą, sėkmingai apsipirkote ir dabar jums liko paskutinis nedidelis žingsnis. Jums reikia pasidaryti paruoštukus. T.y. pasiruošti/iškepti/išvirti viską, ką galima pasiruošti/iškepti/išvirti. Padaryti viską, kad savaitės eigoje to jums reikėtų daryti kuo mažiau. Aš rekomenduoju paskirti 1 ar 2 valandas sekmadienį šiems pasiruošimams. O ką jums reikės pasiruošti priklauso nuo jūsų pasirinktų savaitės patiekalų. Pavyzdžiui galite išvirti ankštines daržoves, pupeles, ryžius, galite kažką supjaustyti ir įsidėti į šaldiklį, o atėjus laikui tiesiog išsitraukti ir atšildyti.

meniu_planavimas_6

Jūs tai padarėte! Dabar darykite dar kartą!

Savaitės meniu planavimas nėra sudėtingas dalykas, tačiau taip pat nėra ir lengvas pasivaikščiojimas. Ypač jeigu esate naujokas tame. Todėl vien tik jūsų pasiryžimas išbandyti tai, jau daug ką reiškia. Tai yra pirmasis žingsnis į lengvesnį rytojų.

Nepamirškite, kad kiekvieną kartą, kai jūs planuojate savaitės meniu jūs kažko mokotės. Mokotės ką daryti, o ko ne. Ką praleisti, o kokiais dalykais reikėtų labiau pasidomėti ar, kur pasitempti planuojant kitos savaitės menių. Galbūt pirmą ar antrą savaitę bus sunku (o taip ir bus), tačiau nenuleiskite rankų, pabandykite planuotis porą mėnesių ir tada skaičiuokite sutaupytus pinigus, sutaupytus nervus ir, kas svarbiausia, sutaupytą laiką, kurį dabar galite skirti kitiems dalykams.

Jums taip pat gali patikti: Savaitės meniu planavimas: 10 pagrindinių planavimo klaidų ir kaip jų išvengti

Sėkmės!

Jeigu turite klausimų visada galite rašyti man:

 El. paštas: [email protected]

Facebook: kastasavokadas

 Instagram: kastasavokadas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *