Savaitės meniu

Savaitės meniu planavimas: 10 pagrindinių planavimo klaidų ir kaip jų išvengti

savaites_meniu1

Savaitės meniu planavimas

Aš manau, kad atsakyti ant kiek jūs busite sėkmingi savaitės menių planavime, padės klausimas – kiek atsakingai jūs ruošitės tuo užsiimti? Mano toliau išvardintos pagrindinės klaidos, turi didelę įtaką jūsų tolimesniam pasiryžimui užsiimti meniu planavimu, todėl yra labai svarbu visada būti pasiruošus jas ištaisyti.

Kas yra savaitės meniu planavimas, galite sužinoti perskaitę mano straipsnį “Savaitės meniu planavimas pradedantiesiems: Ką reikia žinoti, Kaip sėkmingai įgyvendinti ir Ko nedaryti?”

Taigi pagrindinės klaidos yra:

Nesuteikti pakankamai laiko planavimui

Nepriklausomai kiek ilgai jūs jau planuojate savaitės menių, tai visada reikalauja laiko ir tai nepadaroma per vieną vakarą. Patikėkite manimi, jeigu bandysite susiplanuoti, apsipirkti ir paruošti paruoštukus skubant, jūs pradėsite neapkęsti planavimo ir didelė tikimybė, kad jums tiesiog nepavyks.

Patarimas:
Suteikite sau pakankamai laiko, ypač jeigu esate pradedantysis. Aš rekomenduoju savaitės meniu planavimui skirti mažiausiai dvi ar trys valandas. Taip pat naudokitės laisvais savaitgaliais paskirstydami darbus tolygiai. Skirkite kažkurią dieną ar dienos dalį planavimui, kitą apsipirkimui ir dar kitą dalį paruoštukams pasigaminti. Ir laikui bėgant, net patys nepastebėsite, kaip savaitės meniu planavimas taps jūsų kasdienio gyvenimo dalimi.

Pasirinkti neteisingus receptus

Norint, kad meniu planavimas dirbtų jums, pirmiausiai reikia suvokti, kuo jūs tikitės iš jūsų ieškomų patiekalų receptų. Jeigu pasirinksite patiekalą, kuris neatitiks jūsų kriterijų, greičiausiai liksite nepatenkinti, nusivylę ir, kas svarbiausia, alkani.

Patarimas:
Rinkitės tik tuos patiekalus, kurie jums labiausiai tinka. Tai atrodo taip akivaizdu, kad dažniausiai apie tai tiesiog pamirštama. Prieš pradedant ieškoti patiekalo recepto, pirmiausiai nuspręskite, kokius kriterijus jis turi atitikti. Galbūt jis turi būti pagaminamas per 30 minučių, galbūt jis turi būti veganiškas. O galbūt jums reikia panaudoti tėvų atvežtas cukinijas. Visada žinokite, kokio patiekalo jums reikia.

savaites_meniu2

Kelti per daug ambicingus tikslus

Atminkite: meniu planavimas yra labiau maratonas, o ne sprinto rungtis. Puiku, jeigu jūs jaučiate didelį užsidegimą, tačiau jeigu jūsų sudarytas planas bus per daug ambicingas ir neatitiks jūsų poreikių, toks planas nebus tvarus.

Patarimas:
Pradėkite nuo savo tikslų nustatymo ir įvertinę darbotvarkę, išsiaiškinkite, ko jums realiai reikia. Nežinote, kaip tai padaryti ir nuo ko pradėti? Nebijokite pradėti nuo mažų žingsnelių, pavyzdžiui, tik nuo dviejų ar trijų vakarienių per savaitę. Duokite sau šiek tiek laiko suprasti ir išsiaiškinti, kas jums tinka (ir kas ne). Ir svarbiausia, nepamirškite, kad visada galite peržiūrėti ir perdaryti savo planą.

Nepasižiūrėti, ką turite spintelėse

Patyrę meniu planuotojai žino, kad pagrindiniai spintelių produktai yra jų pagalbininkai ir jų savaitės meniu pagrindas. Nekreipti dėmesio į spintelių turinį sudarant savaitės menių, yra tikra klaida.

Patarimas:
Visada savo spintelėse laikykite pagrindinius produktus, kurios naudojate nuolatos. Aliejus, sultinio kubeliai, ryžiai, kruopos ir konservuoti produktai – žymiai palengvins menių planavimą. Netgi tomis dienomis, kai galvosite, kad neturite ką valgyti, šitie pagrindiniai ingredientai pavers jūsų makaronus skania vakariene, o ryžius vieno puodo stebuklu.

savaites meniu8

Neapžiūrėti virtuvės ir nepamatyti produktų, kuriuos reikia panaudoti

Nepamirškite apžiūrėti savo virtuvės ir pasinaudoti produktų likučiais, kuriuos jau turite. Tai svarbus žingsnis, padedantis išvengti maisto švaistymo ir sutaupantis jums pinigų.

Patarimas:
Apžiūrėkite savo šaldytuvą ir spinteles ieškodami produktų, kuriuos reikia sunaudoti ir panaudokite juos planuojant savo savaites menių. Panaudokite tą taip ilgai gulinčią cukiniją, tą pusę moliūgo, kuris liko pagaminus sriubą ar tas dar nesugedusias žoleles.

Neužsirašyti ir neišsaugoti receptų

Organizavimo įgūdžiai yra sėkmės raktas sėkmingam meniu planavimui. Nes pats lengviausias būdas nukrypti nuo kelio – neužsirašyti ar nepasižymėti receptų (nors jų yra tik pora).

Patarimas:
Prisiminkite savo sudarytą menių, tačiau visada užsirašykite ar išsaugokite kiekvienos savaitės receptus. Užteks ant šaldytuvo prikabinto paprasto A4 lapo, baltos lentos virtuvėje, arba pora puslapių jūsų darbo knygelėje. Taip pat neišmeskite praeitų savaičių menių, saugokite ir kiekvieną kartą planuodami naują menių permeskite akimis senuosius ir perrašykite labiausiai nusisekusius ar daugiausią komplimentų sulaukusius receptus.

savaites_meniu5

Pamiršti padaryti produktų inventorizaciją

Išrinkus savaitės receptus, nepamirškite pasižiūrėti, kokius ingredientus jūs jau turite šaldytuve, šaldiklyje ir spintelėse. Dažniausiai, kai kuriuos dalykus jūs jau turite.

Patarimas:
Prieš baigdami rašyti pirkinių sąrašą ir prieš keliaujant į parduotuvę, visada dukart patikrinkite receptų ingredientų sąrašą su tuo ką jau turite šaldytuve ar spintelėse. Tai padės panaudoti produktus, kurios jau turite ir padės išvengti nereikalingų pirkinių.

Nepasiruošti paruoštukų

Paruoštukų paruošimas yra labai svarbi menių planavimo dalis, kuri vėliau su kaupu atsiperka. Jei pralesite šį svarbų žingsnį, grįžę namo po darbo jūs turėsite skirti žymiau daugiau laiko vakarienės ruošimui.

Patarimas:
Nepraleiskite paruoštukų paruošimo. Tai žingsnis apsaugantis jus nuo ilgo gaminimo kiekvieną vakarą. Skirkite nors kažkiek laiko (net 30 minučių turi didelę reikšmę) savaitgalį pasiruošti arba net pasigaminti visą valgį savaitei į priekį. Toks pasiruošimas sutaupo jums marias laiko.

Kiekvieną vakarą gaminti naujus patiekalus

Nors aš visada raginu išbandyti naujus patiekalus, tačiau taip pat labai svarbu tai daryti tolygiai. Galbūt mintis užpildyti visą savaitę naujais patiekalais skamba smagiai, tačiau vėliau tai sukels didžiulę netvarką bei kainuos jums daug nervų.

Patarimas:
Netraukite visų naujų receptų į vieną savaitę. Jūsų savaitės menių pagrindą turi sudaryti patiekalai, kurios žinote ir, kurios esate gaminę anksčiau. Ir tik tada pridėkite vieną naują receptą. Taip savaitės jums neatrodys vienodos ar nuobodžios, ir tuo pačiu, tai įneš daugiau įvairovės į jūsų menių.

savaites_meniu6

Neturėti atsarginio plano

Net labiausiai patyrę planuotojai įstringa darbe, praleidžia autobusą ar turi vakarų, kai jiems tiesiog nesinori gaminti suplanuoto patiekalo. Tačiau jie taip pat žino, kad nenori valgyti tą nesveiką kebabą.

Patarimas:
Visada turėkite atsarginį planą B. Turėkite išsisaugoję paprastus receptus, kuriuos galėtumėte tiesiog pagaminti čia ir dabar. Ir svarbiausia, visada turėkite ingredientus tiems patiekalams paruošti. Tai turi būti super paprasti patiekalai, kuriuos jūs galėtumėte pagaminti užmerktomis akimis. Pavyzdžiui, lęšių troškinys, ryžiai su daržovėmis ar kinvos salotos su džiovintais pomidorais.

Pabaigai

Ir niekada nepamirškite, kad savaitės menių planas – tai nėra situacija, kai žingsnis į kairę, žingsnis į dešinę ir sušaudo, ne. Jūs visada galite kažką pakeisti, kažką perdaryti, arba išviso negaminti tą vakarą. Tai jūsų sprendimas, jūsų gyvenimas ir niekas už jūs geriau nežino. Ir niekas neturi teisę jūsų teisti ar peikti jeigu padarysite žingsnį į šoną. Svarbiausia, kad grįžtumėte atgal

Jeigu turite klausimų visada galite rašyti man:

 El. paštas: [email protected]

Facebook: kastasavokadas

 Instagram: kastasavokadas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *