Apie mitybą

Mityba ir aplinkiniai. Kaip išvengti konfliktų su artimaisiais

Mityba ir aplinkiniai_2

Aš žinau, kad tai yra labai skaudi tema. Aš pasirinkau augalinę mitybą daugiau negu prieš metus, tačiau netgi per tą trumpą laiką man teko išgirsti daugybę nemalonių dalykų. Pradedant nuo sarkastiškų juokelių iš tų žmonių, kurie nėra bandę, bet tikrai žino ir baigiant konkrečiom nuorodom į straipsnius apie veganiškos ir augalinės mitybos žalą.

Daugelis žmonių dar nėra pasiruošę priimti naujos informacijos apie mitybą. Ir problema nėra, kad veganizmas neturi moksliškai patvirtinti pagrindo, nes viskas yra ištirta, užfiksuota ir įrodyta. Visos žinios yra prieinamos, tačiau nepaklausios.

Šį straipsnį skiriu tom baltom varnom, kurios pasirinko naują mitybos kelią nepaisant aplinkinių spaudimo ir aplink juos skambančių juokelių. Pasidalinsiu su jumis keletu patarimu, kaip išvengti konfliktų ir eiti savo keliu aukštai pakelta galva.

Pirmas ir svarbiausias dalykas, kurį jūs turite suvokti:

Jūsų mityba yra jūsų asmeninis reikalas.

Ir jau čia atsiras jums prieštaraujančių žmonių. Dažniausiai, tai būna tėvai arba sutuoktiniai, kurie geriau už jus žino, kas yra geriau jums. Ir net kai neverčiate jų maitintis taip pat, kaip jūs, jie vis tiek bando jums įkrėsti proto. Pažįstama?

Dabar išsiaiškinkime, kodėl artimieji taip reaguoja?

Taigi, jūs sąmoningai nusprendėte pasirinkti sveikesnę mitybą: atsisakėte greito maisto, mėsos, gyvulinės kilmės produktų ir t.t. Jūs priėmėte tokį sprendimą, norėdami kažką pakeisti savo gyvenime.

Ir jeigu tai yra tikra transformacija, o ne trumpalaikė užgaida, keičiasi visas jūsų gyvenimo būdas. Jūs perkate kitus produktus, kitaip juos ruošiate. Jūs vaikštote į kitas parduotuves. Galbūt jūs praleidžiate daugiau laiko internete ieškodami naujų receptų ar informacijos apie jūsų naują mitybą. O tai reiškia – skiriate mažiau laiko artimiesiems.

Jumyse vykstantis pokyčiai pradeda veikti nusistovėjusią jūsų šeimos buitį. Kartu su mityba keičiasi jūsų vidinė būsena, interesai, pomėgiai ir netgi gyvenimo tikslai. Jūs jau esate ne tas žmogus, koks buvote ankščiau. Kas tuo metų vyksta su jūsų artimaisiais? Tai juos gąsdina. Žmonės yra pripratę prie atitinkamo jų galvose sukurto jūsų įvaizdžio. Jie žino, ko galima laukti ir tikėtis iš jūsų ir kaip su jumis bendradarbiauti. O dabar jų akyse gimsta naujas žmogus, kurio jie jau nebeatpažįsta. Kaip jiems dabar išlaikyti savo pasaulio stabilumą? Tiktai atstumiant naują.

Jų neprašomų pokyčių baimė verčia juos pulti pirmiems. Akivaizdu, kad visų bėdų šaltinis yra pašalinis elementas atsiradęs jų pasaulyje. O tai yra jūsų naujas požiūris į mitybą. O kadangi geriausia gynyba yra puolimas, todėl aplinkiniai pradeda jus spausti kiekvienai progai pasitaikius.

  • O ką apie tai sako gydytojai?
  • O jeigu tu susirgsi?
  • Tai dabar ir savo vaiką versi taip maitintis?
  • Ir visų laikų hitas: iš kur tu tada gauni baltymų?

Klausimų gali būti daugybė, tačiau šakninė priežastis yra viena – pokyčių baimė. Jūs tūrite aiškiai suprasti, kad esmė čia yra ne mityboje, kurią jūs pasirinkote. Mityba čia yra visiškai niekuo dėta. Visa esmė pokyčiuose vykstančiose jumyse, kuriems jūsų artimieji nėra pasiruošę.

support

Ką jūs galite padaryti?

Pirmiausiai tiesiai šviesiai paprašykite artimo žmogaus palaikymo. Pasakykite, kad su dėkingumu priimate jo rūpestį ir paprašykite jums padėti. Tai padės atsikratyti pokalbio pradžioje atsirandančio skepticizmo. Papasakokite visą tiesą, kodėl jūs tai darote. Papasakokite, kaip jūsų artimas žmogus gali jums padėti. Kalbėkite ne iš galvos, o iš širdies. Negražinkite faktų, kalbėkite įkvepiančiai ir nuoširdžiai.

Jeigu atvirai pasikalbėti nepavyko, pabandykite užduoti nepatogius klausimus. Iškart perspėju, kad šitas būdas veikia ne visada ir ne su visais. Tačiau išbandyti verta. Užduokite žmogui klausimą – „Ko tu bijai?“. Pavyzdžiui, jis atsakys – „Aš bijau, kad tai tau pakenks“. Jūsų eilė – „Kodėl tu to bijai?“. Ir taip toliau ir panašiai, kol nepasieksite paskutinio taško – „Ko tu iš tikrųjų bijai?“. Ir tada visada išaiškėja paprastas atsakymas – asmeninio diskomforto baimė.

Padėkite jam suprasti baimę, kuri yra nesusijusi su jūsų mityba. Tai supratus aistros tūrėtų nurimti.

Tačiau ką daryti, jeigu pokalbis nevyksta ir konfliktai dėl mitybos ir toliau tęsiasi?

Paleiskite tai, ko negalite kontroliuoti. Išmokyte iš anksto numatyti provokacijas ir nepasiduokite joms. Kalbant transerfingo kalba – bėkite ir gesinkite švyturius. Jokiu būdu netapkite auka. Auka yra silpna ir nieko nesprendžia.

Būkite Petriukas, kuris klauso ir valgo. Tylėdami linktelkite, šypsokitės ir eikite toliau savo keliu.

Jeigu visgi jaučiate, kad aplinkinių negatyvumas skverbiasi į jūsų galvą, dar kartą sau priminkite, kodėl jūs nusprendėte maitintis būtent taip, o ne kitaip? Kokias problemas jūs norite išspręsti žengę tokį žingsnį? Kokie yra jūsų tikslai? Kokio rezultato jūs siekiate? Ar jūs pasiruošę paaukoti savo siekius ir tikslus vien dėl aplinkinių pritarimo?

Neįrodinėkite, neįtikinėkite, nebandykite pervilioti į savo pusę. Ginčytis yra beprasmiška.

Jūsų mityba gali būti šimtus kartų geresnė ar labiau moksliškai pagrįsta. Bet tai yra nesvarbu. Šie argumentai yra svarbūs tik jums, bet ne jūsų artimiesiems. Tai yra todėl, kad jie paprasčiausiai jų nepriima.

Jūs negalite duoti žmonėms daugiau, negu jie yra pasiruošę priimti.

Nepriklausomai nuo to, kaip stipriai jūs mylėtumėte savo sutuoktinį, tėvus ar draugus, jūs negalėsite jiems perduoti savo patirtį ir dalykų suvokimą.

Nereikia jiems siūlyti atlikti eksperimentą ir pabandyti. Jų nuomonę, taip daro tik laukiniai. Tai darydami jūs bandote jiems į galvas įdėti savo ketinimus. Tai neveikia.

Ateis laikas ir jie patys viską supras. O gal ir ne. Nepamirškite, kad kuo aršiau jūs ginčysitės, tuo mažiau šansų jūs turite įtikinti savo priešininką.

Prisiminkite, kaip ir kodėl jūs patys pasirinkote šią mitybą? Jūs buvote įkvėptas knygų, filmų, straipsnių ar kieno nors pavyzdžiu? O gal jūs tiesiog supratote, kad toliau taip gyventi neįmanoma? Ir tada sąmoningai per eksperimentus ir apmąstymus atėjote ten, kur esate dabar. Bet kokiu atveju, jūs PATYS tai padarėte.

Tad jeigu norite savo artimiesiems įskiepyti sveikesnius mitybos įpročius,  jūs turite tik vieną būdą – įkvėpti juos savo pavyzdžiu.

stop

Supraskite, kaip jūs patys leidžiate aplinkiniams įtakoti savo mitybą

Pripažinkite, kartais jūs patys leidžiate aplinkiniams jūs įtakoti destruktyviai. Dabar prisiminkite visas situacijas, kai tai buvo atsitikę. Pavyzdžiui, jūs pastebėsite, kad esate lengvai įkalbamas kolegų provokacijai užsakyti picą į ofisą. Arba svečiuojantis pas mamą mielai valgote mišraines, nors šiaip esate joms abejingas. Ir taip toliau ir panašiai.

Ką svarbu žinoti? Naujoką yra žymiai lengviau išvesti iš kelio. Jis dar nėra užgrūdintas. Būtent todėl visada yra sunkiausia pradėti.

Rinkitės aplinkinius

Kalbant apie tuos aplinkinius, kuriuos mes galime ir turime rinktis, tai patarimas yra paprastas – rinkitės.

Nereikia iš reikalo bendrauti su tais draugais, kurie nepritaria jūsų naujam požiūriui ar naujam gyvenimo būdui. Jeigu jus supanti aplinka nesupranta jūsų, tai nereiškia, kad yra sunku judėti toliau. Iš vienos pusės, jūs maitinsitės teisingai, tačiau iš kitos – stresas suvalgys šiuos pliusus. Nusprendus pakeisti jus supančius žmones, nereikia bijoti, kad liksite vieniši. Nes artimiausi žmonės ne tik neatsisuks, bet ir pasidžiaugs už jus.

Susitaikykite su tuo, kad daugelio žmonių akyse jūsų gyvenimas atrodo, švelniai pasakius, keistas. Todėl jeigu norite pajausti maksimalų psichologinį komfortą, suraskite jūsų gyvenimo būdui artimų žmonių. Šie žmonės palaikys jus ir nuvys abejones. Taip jūs daug greičiau judėsite į priekį.

Atlaisvinkite vadžias

Gyvenime ir šiaip yra naudinga atlaisvinti vadžias. Tačiau dabar aš kalbu apie tai, kad nereikia būti sveikuolišku snobu. Jeigu jūs 90% savo gyvenimo maitinatės teisingai, tai palikite tuos 10% tiems kartams, kai galite nusidėti. Pavyzdžiui, kai valgysite ne patį sveikiausią maistą, tačiau labai geroje kompanijoje ar labai ypatingom progom pasitaikius.

Negadinkite nuotaikos nei sau, nei kitiems, pabrėžiant savo mitybos ypatybes. Jeigu jūs jaučiate, kad šiandien galite sau leisti kažką nesveiko dėl šeimos ar aplinkinių gerovės – darykite tai. Jūsų gyvenimas tapsžymiai turtingesnis, jeigu kažkurį įvykį jūs išgyvensite kartu su savo šeima.

Dar kartą primenu – Jūsų mityba yra jūsų asmeninis reikalas. Niekada to nepamirškite ir tada viskas bus gerai.

Sėkmės jūsų augalinės mitybos kelyje!

Patiko? Pasiskaityk ir kitus mano straipsnius apie mitybą!

Jeigu turite klausimų visada galite rašyti man:

El. paštas: [email protected]

Facebook: kastasavokadas

Instagram: kastasavokadas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *