Savaitės meniu

Ką norėčiau žinoti prieš pradėjus planuoti savo savaitės menių

savaites meniu 1

Jei dabar pagaučiau auksinę žuvelę ir ji pasiūlytų man rinktis, ką aš norėčiau mokėti daryti idealiai, aš tiksliai žinau ko aš jos paprašyčiau. Aš nenoriu išmokti gaminti tokį veganišką šokoladinį suflė, kad jo paragavę jūs apsiverktumėte iš laimės (Nors, ką aš apgaudinėju, aš noriu to). Ir ne, aš nenoriu išmokti pagaminti lengviausią ir skaniausią kruasaną pasaulyje (Ir vėl, visgi noriu).

Žinote, ko aš iš tikrųjų noriu? Mokėti labai labai gerai planuoti savaitės menių. Nors tai darau jau beveik metus, aš tik nesenai pajaučiau, kad išsiugdžiau tam įprotį (štai kodėl pradėjau rašyti apie tai tik dabar).

Suformulavau jums (ir sau) 5 dalykus, kuriuos žinant man būtų daug lengviau planuotis savo savaitės menių.

Neieškokite tobulos planavimo sistemos

Aš net neprisimenu kiek kartų aš Googlinau „Geriausia savaitės meniu planavimo sistema“ ir panašius dalykus. Ar aš turėčiau rinktis sistemą, kuri esmė tiesiog užsirašyti visas mano pasirinktų patiekalų sudedamąsias dalis ir nuėjus į parduotuvę jas nusipirkti? O gal man reikia sistemos, kuri sinchronizuotų mano šeimos narių norus ir poreikius? O gal tiesiog turiu grįžti atgal prie spontaninio planavimo parduotuvėje?

Leiskite jums sutaupyti laiko: nėra tobulos meniu planavimo sistemos. Šokinėjimas tarp įvairių sistemų, ypač pradžioje, kai dar bandote įgyti įprotį planuotis, tik trukdo.

Kokį patarimą galiu jums duoti? Pasirinkite vieną sistemą ir sekite ją bent vieną mėnesį. Kai suprasite, kas geriausiai jums tinka, tik tada galite kažką keisti ir pritaikyti dalykus iš kitos sistemos. Taip žingsnis po žingsnio sukursite asmeninę sistemą, kuri atitiks visus jūsų poreikius. Bet pirmiausia turite įgyti įprotį. Visą kitą atmeskite, kaip klaidą.

Tai nėra tai ką jūs NORITE valgyti, bet ir tai ką jums REIKIA valgyti

Ilgą laiką buvau įsitikinęs, kad meniu planavimas – tai tiesiog pasidaryti patiekalų sąrašą, kuriuos noriu paruošti ir tada išsirašyti produktus, kurių man reikia norint juos pasigaminti. Aš rinkausi atsitiktinius, gerai skambančius ir gražiai atrodančius patiekalus iš kulinarinių knygų, pinteresto, instagramo  ir paskui juos tiesiog paskirstydavau per savaitę. Retai susimąstydavau apie tai, ką reikia panaudoti iš to, ką turiu šaldytuve ar to ką jau turiu spintelėje. Pirkau vis daugiau produktų, vis daugiau maisto ir vėliau daug ką paprasčiausia mesdavau lauk.

Dabar aš jau suprantu, kad geras savaitės meniu planavimas – tai ne tik patiekalų paskirstymas ir einamos savaitės norų išpildymas. Bet tai yra tokio plano sudarymas, kuriame atsižvelgiama į viską ką turite savo atsargose. Tai ir turimos cukinijos panaudojimas. Tai ir supratimas, kad jūsų šaldytuve yra virtų pupelių, likusiu nuo pirmadienio pietų, todėl jas galite panaudoti kažkam kitam. Todėl didžiausias menių planavimo iššūkis yra sugebėjimas kontroliuoti visas šias smulkmenas.

Planavimo esmė yra negaminti nuo nulio kiekvieną vakarą

Nepamirškite šito. „Negaminti viską nuo nulio“ reiškia, nors jūs jau ir žinote atsakymą į amžinąjį klausimą „Kas šiandien vakarienei?“ bei turite visus reikiamus produktus patiekalui pagaminti, jūs turite būti pasidarę paruoštukus!

Kai aš iš tikrųjų įvaldžiau šią koncepciją, tai pakeitė viską. Aš supratau, kad paruoštukai yra tokia pat svarbi sėkmingo planavimo dalis, kaip ir meniu sudarymas ar produktų pirkimas. Kiekvieną savaitę aš klausiu savęs: ką sekmadienį (ar šiandien ryte) aš galiu pasidaryti, kad gaminimo procesas šią savaitę man pasidarytų šiek tiek lengvesnis ir greitesnis? Galbūt reikia išsivirti ryžių, supjaustyti daržoves, o gal tiesiog pasiruošti reikiamus prieskonius?

Dabar mano tikslas – padaryti taip, kad pradėjus gaminti, pusė darbo turi būti jau padaryta. Todėl mano galvoje visada sukasi mintys apie tai, kokius žingsnius privalau žengti, kad taip būtų iš tikrųjų. Bet nesupraskite manęs klaidingai – dažniausiai man visgi to nepavyksta padaryti. Tačiau aš tobulėju!

Pirmieji savaitės valgiai turi būti kuo paprastesni

Daugeliui žmonių pirmadieniai yra pati sunkiausia savaitės diena. Jūs vėl grįžtate į darbą po dviejų dienų pertraukos. Kalbant apie menių planavimą, tai reiškia, kad pirmadienis tai nėra toks vakaras, kai jums norisi gaminti kažką įmantraus. Taip, šitas patiekalas gali atitikti visus reikalavimus – jūs pasiruošėte jam šeštadienį, jam pagaminti naudojama tik keletas produktų, kuriuos turite po ranką – ir tai yra nuostabu! Tiesiog nedarykite to pirmadienį. Leiskite sau atsipalaiduoti.

Aš pastebėjau, kad esu labiau linkęs laikytis plano – naujo sporto rėžimo, naujo įpročio, kuri bandau suformuoti – jei galiu jį sėkmingai pradėti daryti nuo pirmadienio. Tada jaučiu, kad aš darau tai sėkmingai ir esu labiau motyvuotas. (Ar yra dar tokių „Aš pradėsiu tai nuo pirmadienio“ žmonių?).

Taigi, padarykite sau paslaugą ir pasiilsėkite pirmadienį. Suplanuokite kažką, ką jūs jau esate gaminę milijonus kartų. Ar paprasčiausiai ištraukite kažką iš savo šaldiklio ar šaldytuvo (žinoma neturiu omeny pusfabrikačius). Pradėkite savaitės pradžią lengvai ir suteikite sau visas galimybes laikytis savo plano.

Rinkitės maisto „temas“

„Temos“ yra geriausi menių planavimo draugai. Ypač, kai turite suplanuoti visą savaitę, tačiau jūsų galva yra tuščia. Ar, kai jūs žinote kokius produktus turite savo šaldytuve, tačiau nežinote ką su jais daryti. Ar, kai turite išsirinkę porą patiekalų, kuriuos norite pasigaminti, bet daugiau neturite jokių idėjų. Tai yra tos situacijos, kai maisto „temos“ išgelbės jus.

Idėja yra tokia: kiekvienai savaitės dienai priskirkite kažkokią temą. Ar jūs girdėjote apie „Picos penktadienius“? Ar „Salotų antradienius“? Pagalvokite apie ryžių vakarą, vieno puodo vakarą, tortilijų vakarą!

Iš tikrųjų, tokios maisto „temos“ man labai padėjo planuoti savo savaitės menių. Tai yra toks dalykas, kuris įkvėpia ir padeda lengviau ir greičiau sugalvoti ką gaminti.

O jūs turite kokių nors naudingų patarimų, kaip lengviau planuotis savo menių?

Jeigu turite klausimų visada galite rašyti man:

 El. paštas: [email protected]

Facebook: kastasavokadas

 Instagram: kastasavokadas

1 thought on “Ką norėčiau žinoti prieš pradėjus planuoti savo savaitės menių”

  1. Labas,

    Man kaip pradedanciajam veganui butu idomu pamatyti tavo pavyzdini savaites meniu. T.y. ka kasdien pusryciams, pietums ir vakarienei valgei visa savaite? Kokie produktai dominavo tavo racione?

    O siaip aciu, kad daliniesi informacija. Naudinga

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *