Apie mitybą

15 dalykų, kuriuos privaloma žinoti prieš pereinant prie augalinės mitybos

zinoti1

Esu jau rašęs apie tai, kaip lengviau adaptuotis pasirinkus augalinės mitybos kelią, tačiau šiandien noriu pakalbėti apie tai, ką privaloma žinoti prieš pereinant prie augalinės mitybos.

  • Galbūt pirmosiomis savaitėmis ar netgi pirmaisiais mėnesiais, jūs tiesiog transliuosite visiems savo augalinės mitybos tiesas. Jausitės suglumę, kodėl kiti žmonės vis dar valgo mėsą, pieno produktus ar baltą cukrų. Jūsų prioritetai pasikeis, todėl jūs nesusilaikysite nepakomentavę, ką nors susijusio su mėsa ar kiaušiniais. Kartais sarkastiškai, o kartais pyktai. Geroji žinia: visa tai yra lyg veganiškasis brendimas, kuris būtinai praeis. Jūs tapsite ramesni, vėl suartėsite su tais, kurie nepritaria jūsų mitybos pasirinkimams, tačiau kurių požiūris į kitus gyvenimo aspektus sutampa su jūsiškiu.
  • Būkite pasiruošę juokauti ir juoktis kartu. Iš anksto pasiruoškite keletą juokingų atsakymų į klausimus: „Kodėl tu nevalgai mėsos?“ ar „Žinai, kad pienas yra būtinas mūsų kaulams?“. Tai padės išvengti konfliktų šeimoje ar draugų kompanijoje. Dažniausiai žmonės užduoda panašius klausimus nesitikėdami ilgos diskusijos apie gyvūnų kankinimus ar kitus nemalonius panašius aspektus. Jeigu žmogus norės išgirsti realią jūsų istoriją, jūs tai iškarto pajausite.
  • Nereikia to restoraninio snobizmo ten, kur jo nereikia  Jeigu jus pakvietė pavakarieniauti į mėsos ar žuvies restoraną, nesitikėkite ten rasti atskirą veganišką menių. Tiesiog žvilgtelėkite į garnyrų menių ir paprašykite paruošti patiekalą be pieno ar sviesto.
  • Jums daugybę kartų siūlys „paskutinį kartą ir tik išimties tvarka“ paragauti skaniausio pasaulyje šašlyko, geriausių vištienos sparnelių ar ko nors panašaus. Patikėkite, jie tai daro nelinkėdami jums nieko blogo. Taip jūsų artimieji parodo savo meilę ir rūpestį. Prašau, supraskite juos ir kalbėkite su jais meilės kalba ir nekonfliktuokite.
  • Pavalgę, jūs jausitės lengviau. Jūs pamiršite tą „prikimšto pilvo“ jausmą. Augaliniai produktai yra daug greičiau virškinami, todėl pradžioje, jau po keleto valandų, jūs vėl jausitės alkanas. Laikui bėgant tai praeis. Jūs išmoksite girdėti save ir savo organizmą.
  • Jums reikės suprasti, kad augalinė mityba – tai ne tik tam tikro maisto atsisakymas. Atsisakę mėsos ir pasirinkę duoną ir kuskusą, jūsų mitybos racionas netaps automatiškai sveikesnis. Todėl labai svarbu gerai apgalvoti savo pirkinių sąrašą ir sukurti subalansuotą mitybos planą.
  • Žiema jums bus daug šalčiau negu mėsėdžiam. Pasistenkite susidraugauti su prieskoniais, rinkitės imbierą ir čili pipirus.
  • Jums reikės pasidaryti kraujo mikroelementų tyrimą ir daryti tai bent 2 kartus per metus. Pirmiausia pasidarykite geležies, vitamino b12, baltymų, kalcio tyrimus. Geriausiai pasidaryti bendrą kraujo tyrimą ir aptarti rezultatus kartu su savo gydytoju. Nebijokite vartoti vitaminus, ypač jeigu gyvenate mieste, patiriate daug streso, daug valandų praleidžiate ofise ir jei jūsų mitybos planas nėra toks idealus kaip jums norėtųsi.
  • Pajuskite įkvėpimą virtuvėje! Jūsų draugai tikrai norės paragauti kokio nors jūsų pagaminto veganiško patiekalo. Be to jums patiems kažkada nusibos valgyti vien tik lęšius ir grikius. Eksperimentuokite, juk yra daugybė įvairių veganiškų receptų.
  • Kažkada jūs nusidėsite – atostogose, su draugais ar per naujuosius metus. Atleiskite sau ir niekada savęs nekaltinkite. Jeigu jūs suvalgėte kažką nevegeniško, tiesiog susitaikykite su šiuo faktu ir paleiskite jį. Taip gali atsitikti ypač pereinamuoju laikotarpiu, todėl nebauskite savęs ir tiesiog judėkite pirmyn.
  • Jums teks išmokti gaminti savo mėgstamiausius patiekalus nenaudojant kiaušinių, sviesto, želatino ir pan. Galiu jūs patikinti, veganiški tortai, pyragaičiai, šaltibarščiai yra ne ką prastesni ir netgi skanesni.
  • Planuodami ilgą skrydį lėktuvu iš anksto užsisakykite specialų menių arba tiesiog pasiimkite maistą kartu su savimi. Pigių skrydžių bendrovių lėktuvuose maistą reikia užsisakyti atskirai. Jeigu skrydis trunka ilgiau nei 3 valandas jūs 100% išalksite. Į lėktuvą su savimi pasiimkite batonėlį, riešutų, savo sumuštinių ir gerkite kuo daugiau vandens.
  • Jums reikės pradėti sportuoti. Veganų oda tampa elastingesnė ir minkštesnė. Iš pradžių, tai labai džiugina. Tačiau vėliau kolageno gamyba lėtėja ir odą pradeda „kabėti“. Tam, kad taip neatsitiktų, jūs turite pamėgti sportą, jogą ar kokia nors kitą fizinę veiklą. Tai yra būtina.
  • Visgi kartais jums reikės ginti savo poziciją. Pavyzdžiui, jūs esate veganas, tačiau rūkote ir vartojate alkoholį, lankotės vakarėliuose. Žmonės pradės jūs smerkti dvigubai stipriau. Jums reikės kantrybės aiškinant jiems savo tiesas.
  • Jums reikės pradėti daug skaityti, o ypač produktų etiketes  Prieš perkant ką nors, jus turėsite beveik visada nagrinėti perkamų produktų sudėtį.

Štai tokios yra tos 15 tiesų, kurias privaloma žinoti prieš pereinant prie augalinės mitybos. Jeigu turite dar ką pridurti, rašykite komentaruose, sąrašą papildysiu ir padėkosiu

Jeigu turite klausimų visada galite rašyti man:

 El. paštas: [email protected]

Facebook: kastasavokadas

 Instagram: kastasavokadas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *