Apie mitybą

12 klaidų, kurias daro pradedantieji veganai

klaidos kurias daro veganai

Dažnai, perėjus į veganišką ar į augalinę mitybą, žmonės padaro klaidų dėl kurių jie pradeda jausti nuolatinį nuovargį ar silpnumą, staigiai numeta ar priauga svorio, arba tiesiog jaučiasi nelaimingi. Taip jie nusivilia visa nauja mitybos sistema ir filosofija. Taip pat dažnas atvejis, kai sveiko maisto šalininkai tampa tikrais nuobodom arba dar blogiau, agresyviais, atstumiančiais augalinio maisto advokatais.

Kodėl taip atsitinka? Ir kaip to išvengti?

Apie tai šiandien ir pakalbėkime.

Taigi ko negalima daryti?

Maišyti nesuderinamus produktus

Veganiškas maisto pasaulis yra didelis ir įvairus. Ir naujai gimusiam veganui norisi iš karto paragauti visko. Dažnai jis taip ir daro. Dėl to jam kyla dar daugiau problemų su skrandžiu, negu jis turėjo anksčiau. O visos problemos kyla dėl to, kad kai kurių produktų derinys ne tik skatina svorio augimą, bet netgi yra pavojingas sveikatai. Pavyzdžiui, riebų maistą negalima maišyti su cukrumi, rūgštų su saldžiu, vaisiai iš viso turi būti valgomi, kaip atskiras užkandis. Tad viena iš svarbiausių vegano užduočių – sudaryti savo maisto planą taip, kad jame būtų visi reikalingi mikroelementai ir kartu, kad tie produktai teisingai tarpusavyje derėtų. Laimei, informacijos apie produktų suderinamumą yra daug ir reikėtų iš anksto pasidomėti tuo norint išvengti nereikalingų problemų.

Prisivalgyti prieš naktį

Prisivalgyti iki nukritimo yra ir šiaip nesveika, o dar blogiau tai daryti perėjus prie veganizmo ar augalinės mitybos. Po didelių ir storų graikiškų vakarienių didėja tikimybė priaugti svorio, bei sutrikdomas miegas. O kur dar nemalonus jausmas atsikėlus ryte. Juk jūsų vargšas organizmas vietoje to, kad ilsėtis – visą naktį dirba. Todėl kitą ryta jaučiamas nuovargis, veido patinimas ir bloga nuotaika. Nepamirškite, kad paskutinis valgis turėtų būti mažiausiai 3 valandos iki miego.

Valgyti daug miltinių patiekalų

Norėdami pasisotinti kuo greičiau, naujai iškepti veganai pradeda valgyti daug miltinių patiekalų: makaronus, duoną, blynus, kt. Ir jaučiasi blogai. Ir nervuojasi. Ne tik dėl augančio svorio, bet ir, dėl jų manymų, nesąmoningų veganišku principu. Todėl reikia būti atsargiais ir kiek tik įmanoma sumažinti miltinių patiekalų vartojima. O jeigu kol kas negalite jų atsisakyti, rinkitės pilno grūdo duoną su sėklomis, pilno grūdo makaronus, bei patiekalus su pilno grūdo miltais. 

Gerti vien tik žaliuosius kokteilius

Čia jau kitas kraštutinumas. Galvodami, kad taip galima maitintis ir ugdyti savo valią, naujieji veganai, prisiskaitę apie stebuklingas garšvos ir kiaulpienės savybes, skuba rinkti laukinius augalus. Taip, žolės – didelė jėga. Tačiau ne tokia stipri, kad reikėtų atisakyti visko ir maitintis tik jomis. Ir ypač paprastiems žmonėms, o ne jogos ir asketizmo pasekėjam. Žalieji kokteiliai yra nuostabus dalykas jeigu jis yra vartojamas, kaip papildomas maistas ar užkandis. Aš pats geriu žaliuosius kokteilius kiekvieną dieną po sporto ar tarp pagrindinių valgių.

Gyventi neaktyvų gyvenimo būdą

Perėjus prie naujos mitybos sistemos, kai kurie žmonės pradeda jausti nuovargį ir jėgų trūkumą. Taip yra dėl netinkamai sudaryto maisto menių. Tačiau dažnai, žmonės jaučiantis silpnumą, nusprendžia tiesiog palaukti. Ir tai yra klaida. Todėl vietoje to, kad gulėti ant sofos, reikia eiti pasivaikščioti, pasibėgioti, sportuoti, pažaisti. Vienu žodžiu, gyventi aktyviai.

Vienu metu valgyti ir gerti

Užsigerti maistą, gerti arbatą ar kavą iškart pavalgius – mūsų mylima tradicija. Kai kurie veganai tokių būdų nori kuo greičiau pripildyti savo skrandį. Tačiau to daryti nereikėtų. Juk vanduo neleidžia maistui susivirškinti skrandyje. Todėl maistas greičiau patenka į žarnyną, kur jis pradeda pūti, bei pradeda kauptis dujos. Kas liečia arbatą, tai jos sudėtyje yra taninų, kurie trukdo normaliam maisto įsisavinimui. Todėl gerti reikia valandą prieš ar valandą po maisto.

Valgyti mažai vaisių

Bijodami sustorėti, kai kurie žmonės nevalgo  vaisių. Tačiau tai yra klaidingas įsitikinimas. Jeigu jūs nemaišysite vaisių su kitais produktais, tai jie tikrai nepakenks jūsų figūrai. Vaisiai turi daug skaidulinių medžiagų, daug vandens, jie yra pilni vitaminų ir puikiai prisotina mūsų organizmą. Vien tik pliusai! Kodėl tada turime jų atsisakyti? Tiesiog reikia juos valgyti, kaip atskirą patiekalą ar užkandį.

Badauti

Aš čia kalbu ne apie gydomąjį badavimą, kai žmogus tai daro norėdamas išsivalyti organizmą prieš tai pasidomėjęs ir pasiskaitęs, kaip tai teisingai daroma. Kalbu apie tiesiog badavimą – kai žmogus renkasi valgyti kuo mažiau. Prisiskaitę patyrusių veganų pasakojimų apie tai, kad jie valgydami vien riešutus tiesiog skraido, pradedantysis veganas sumažina savo valgį iki minimumo. Tačiau tai gali baigtis ne tik organizmo išsekimu, bet ir kuo nors dar blogesniu.Todėl jokio badavimo ar dienos suvartojamų kalorijų mažinimo.

Valgyti per daug veganiško fast foodo

Tai tas pats greitas maistas, tik be mėsos: veganiškos picos, čipsai, veganiški biurgeriai, bulvytės fri, sojų dešrelės, mėsos pakaitalai ir t.t. Toks maistas pasotina trumpam laikui ir nesuteikia mūsų organizmui jokių naudingų mikroelementų. Kitaip sakant, tai yra tuščias maistas. Ir jis jūsų organizmui yra ne ką geresnis, nei paprasti mėsainiai ar dešrainiai.Rinkitės tikrus ir kuo mažiau apdorotus produktus.

Valgyti mažai B grupės vitaminų turinčio maisto

Žalios ir ankštinės daržovės, kruopos, pupelės, tofu ir sėklos būtinai turi būti jūsų kasdienis maistas. Ir žinoma, tas visų veganų siaubas – B12. Mūsų organizmas turi savybę jį kaupti, tačiau augant, ši savybė mažėja. Todėl jeigu jūs nepasitikite savimi 100%, geriau vartokite B grupės papildus. Ir valgykite daugiau pilno grūdo produktų. Pavyzdžiui, iš savo mėgstamų riešutų ir džiovintų vaisių gaminkite pusryčių granolą. Ji puikiai jūs pasotins ir suteiks daug B grupės vitaminų.

Nesiklausyti savęs

Tai turbūt svarbiausias patarimas. Juk kiekvienas iš mūsų esame unikalus. Jeigu vienas jaučiasi gerai ryte gerdamas žaliuosius kokteilius, kitas neįsivaizduoja savo ryto be košės. Vadovaukitės savo pojūčiais. Todėl patyrę veganai pataria – jeigu norite valgyti, tai valgykite. Svarbiausia teisingai suprasti savo norus. Visai nebūtina pamačius stotelėje gardžią ledų reklamą, užsinorėti ledų. Nesveikus desertus keiskite sveikais ir palengva tai taps įpročių.

Mokyti kitus, kaip reikia gyventi

Žinau, tai truputi iš kitos operos. Tačiau tai patarimas labiau pradedantiesiems veganams, kurie pakeitę savo gyvenimo būdą iš karto ima ir nusistato prieš visus neveganus. Reikia nepamiršti, kad kol pats žmogus neužsinori kažko, jo įtikinti neįmanoma. Ir kol šviežias veganas to nesupras, jis visada nervingai žvilgčios į šalia už stalo sėdinti ir jautienos kotletą valgantį kaimyną. Beveik visi veganai pripažįsta, kad pačioje pradžioje jautė susierzinimą ir netgi agresiją mėsėdžiam. Kažkas panašaus į – mes tapome tokie sąmoningi, ribojam save, o jūs – pilka masė, ėdanti gyvus padarus. Tai yra todėl, kad pradedantiesiems dar trūksta pasitikėjimo savimi ir savivertės. Juk organizmo valymas vyksta ne tik fiziniame lygmenyje, bet ir dvasiniame. Todėl taip pat svarbu  paruošti ir savo protą. Ir nepamiršti, kad įkvėpti žmonės galima tiktais savo pavyzdžiu.

Sėkmės jūsų augalinės mitybos kelyje!

Patiko? Pasiskaityk ir kitus mano straipsnius apie mitybą!

Jeigu turite klausimų visada galite rašyti man:

El. paštas: [email protected]

Facebook: kastasavokadas

Instagram: kastasavokadas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *