Apie mitybą

10 patarimų, kaip lengviau adaptuotis pasirinkus augalinės mitybos kelią

10 patarimu_1

Pereiti prie augalinės mitybos palaipsniui ir palengva iš pradžių atrodo gana gera mintis. Tačiau susidūręs su žmonėmis, kurie tai padarė galiu drąsiai sakyti, kad geriausiai pasisekė tiems, kurie savo gyvenimą pasuko 180 laipsnių kampų ir tai padarė iškart.

Kodėl? Pakeitę savo gyvenimo būdą iš karto,  jūs žymiai greičiau pasijusite geriau, o tai reiškia, kad turėsite žymiai mažiau pagundų žengti žingsnį atgal. Geriausiai tai apibūdina Pamela A. Popper savo knygoje „Food Over Medicine: The Conversation That Could Save Your Life“. „Augalinė mityba – tai lyg kodinė spyna. Kai norint atrakinti spyną jums reikia surinkti 4 skaitmenų kodą, o jūs surenkate tiktais 3 skaitmenis, tai negausite 75% rezultato. Jūs gausite 0 %, kol neįvesite ketvirto skiemens. Taip pat ir mūsų visuomenė pilna tokių žmonių, kurie viską daro 50% ar 75%,  tačiau jie vis tiek gauna 0 % rezultato. Tiesiog niekas neįvyksta, kol jie neįvykdo užduoties 100%”

Kai jūs atsisakote gyvulinės kilmės, apdorotų, perdirbtų produktų,  jūs iškart tampate sveikesnis, o tai motyvuoja ir padeda judėti reikiama kryptimi. Taip pat daugelis nesveikų produktų sukelia priklausomybę ir vienintelis būdas atsikratyti šios priklausomybės – visiškai atsisakyti tokių produktų.

Čia surašiau 10 patarimų, kaip lengviau adaptuotis pasirinkus augalinės mitybos kelią:

  1. Galvokite tiktai apie tai, ką valgysite šiandien.
    Nesukite sau galvos mintimis apie Velykas, kurios ateis po pusės metų, apie draugų gimtadienius ar Kalėdinį firmos vakarėlį. Negalvokite netgi apie tai, ką valgysite rytoj ar poryt. Kai ateis tas laikas, tada ir galvosite. Visos jūsų mintys turi būti čia ir dabar. Atsiminkite: kuo paprasčiau, tuo geriau! Jūsų mityba neturėtų būti sudėtinga ar paini. Pupelės, rudieji ryžiai, žalumynai (salotos, špinatai ar salotos „Kale“) ir jums patinkantis natūralus padažas – tai jau yra visavertis patiekalas. Taip pat, kaip ir trinta daržovių sriuba ar pilno grūdo tortilija su humusu, pomidorais, pupelėmis ir salotų lapais.
  2. Raskite jums patinkantį pieno pakaitalą.
    Šiandien parduotuvėse yra didžiulis augalinio pieno pasirinkimas: Sojų, Migdolų, Ryžių, Avižų ar Kokoso pienas. Paragaukite įvairių firmų ir rūšių pieno. Raskite jums skaniausią. Mano patarimas pradžioje geriausiai rinktis pasaldintą migdolų pieną.
  3. Valgykite angliavandenius.
    Niekada neleiskite sau badauti. Jeigu esate alkani – valgykite. Bet kada, bet kokiu laiku. Ryte, vakare ar naktį. Rinkitės ruduosius ryžius, bei rinkitės kuo daugiau ankštinių daržovių (pupelės, žirniai, lęšiai). Tai ne tik sotumo jausmą suteikiančios, bet ir maistingos, naudingų medžiagų gausios daržovės. Be to, jos sėkmingai gali būti laikomos ilgą laiką, o jaukių ir skanių patiekalų iš jų ir su jomis galima pagaminti gausybę. Taip pat valgykite kuo daugiau daržovių, jos turi mažai kalorijų, tačiau pasotina ilgam.
  4. Visada po ranką turėkite sveikų užkandžių.
    Laikykite juos visur: darbo stalčiuje, mašinoje, kuprinėje, kišenėse.
  5. Šaldytuve ir namų spintelėse turėkite kuo daugiau pagrindinių produktų.
    Pripildykite savo namus kruopomis, pupelėmis, šaldytomis daržovėmis, konservuotais produktais. Todėl iškilus situacijai, kai reikės būsite alkani ir reikės kažką „ant greičio“ pasidaryti, viską turėsite po ranką.
  6. Eksperimentuokite.
    Bent vieną kartą į savaitę išeikite iš savo komforto zonos ir paragaukite kokį nors naują patiekalą ar naują produktą. Paragaukite įvairių pasaulio virtuvės patiekalų.
  7. Nebijokite rinktis.
    Jeigu pereinamuoju laikotarpiu jums norisi veganiškų sausainių ar ledų – valgykite. Tačiau viską darykite proto ribose.
  8. Viešai pasiskelbkite apie savo perėjimą prie augalinio maisto.
    Parašykite Facebooke, papasakokite savo geriausiam draugui arba bent patiems artimiausiems žmonėms. Žinoma būkite atsargūs, nes ko jums mažiausiai reikia, tai pasmerkimo iš aplinkinių žmonių.
  9. Bendraukite su tokiais pat kaip jūs.
    Įstokite į bendraminčių grupę socialiniuose tinkluose ir dalinkitės savo patirtimi, semkitės įkvėpimo iš kitų.
  10. Švieskitės.
    Skaitykite knygas apie augalinę mitybą, žiūrėkite dokumentinius filmus, sekite instagramo žmones, receptų blogus.

Jums taip pat patiks: 15 dalykų, kuriuos privaloma žinoti prieš pereinant prie augalinės mitybos

O jeigu jums reikės pagalbos, visada galite parašyti man: [email protected]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *